◙|شاهد| أول صورة لـ يونس أحمد حلمي: «أبويا علمني إزاي أعرف أتعامل مع أطفالي»

بوابة الحدث



احمد حلمي



احمد حلمي

نشر الفنان أحمد حلمي عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام»، صورة تجمعه بطفله الثالث، يونس، وهو عكس ما تحرص عليه زوجته الفنانة منى زكى من إخفاء ملامحه منذ ولادته.

وعبر «حلمي» عن حرصه على مشاعر أطفاله يوميًا، لافتًا إلى أن والده علمه الطريقة التي يعتني بها بهم عن طريق ملاحظته له في صغره.

وعلق حلمي على صورته مع طفله قائلًا: «لما كنت طفل كان كل حاجه في حياتي جبل كبير ضخم كله قوة، كنت بحس بالأمان لأنه مركز معايا وواخد باله مني، لا شغل شاغله عني ولا اهتمام كان ناقصني، حفظني طريق مدرستي زي ما حفظني أمشي في أول خطوتي من الكنبه للترابيزه وهو بيشجعني ومحاوطني بدرعاته».

وتابع: «انه أبي أنه أبويا انه والدي أنه بابا، اللي زرعه أبويا من اهتمام وتواصل فرق معايا كتير، أو بمعني أدق خلاني اب اعرف اتعامل مع أطفالي شكرا يا ابي شكر دائم ومستمر مدي الحياه. شكر أتمني اني استحقه وأسمعه من ابني وبنتي لما يكبروا فأشكرك شكر تاني شكرا لكل أب بمناسبة عيد الأب».

لما كنت طفل كان كل حاجه في حياتي. جبل كبير ضخم كله قوه ، وعلي قد قوته كانت حنيته. عمري ما انسي كف أيده الدافئ وهو حاضن أيديا الصغيره. نينني عيننه اللي بيضحك لما بيبص في وشي. كنت بحس بالامان لانه مركز معايا وواخد باله مني. لا شغل شاغله عني ولا اهتمام كان ناقصني. حفظني طريق مدرستي زي ماحفظني امشي في اول خطوتي من الكنبه للترابيزه وهو بيشجعني ومحاوطني بدرعاته. انه أبي. انه أبويا. انه والدي. انه بابا. اللي زرعه ابويا من اهتمام وتواصل فرق معايا كتير . او بمعني ادق خلاني اب اعرف اتعامل مع أطفالي . شكرا يا ابي شكر دائم ومستمر مدي الحياه. شكر اتمني اني استحقه وأسمعه من ابني وبنتي لما يكبروا فأشكرك شكر تاني .. شكرا لكل اب بمناسبة عيد الأب .. وطبعا طبعا طبعا شكرا لكل ست لانها هي اللي ولدت وربت كل طفله بقت ام وكل طفل بقي اب .. يونيسف الشهر ده بتحتفل بكل أب في مصر وفي العالم كله. نزّل صورتك مع ولادك أو صورتك مع والدك مع موقف فاكره أثر في تربية ولادك أو في تربيتك وانت صغير واعمل تاج ليونيسف على @unicef.egypt بهاشتاج #السنين_الأولى_بتفرق علشان تكونوا جزء من الحملة دي. #السنين_الأولى_بتفرق #EarlyMomentsMatter

57.3k Likes, 296 Comments – Ahmed Helmy (@ahmedhelmy) on Instagram: “لما كنت طفل كان كل حاجه في حياتي. جبل كبير ضخم كله قوه ، وعلي قد قوته كانت حنيته. عمري ما انسي كف…”

I just arrived today in Dubai to take part in a fundraising function this weekend including an art exhibition and a silent auction, organized by ITP group celebrating the second anniversary of their @admiddleeast Magazine. All proceeds will go to UNICEF’s ‘No Lost Generation’ Initiative to provide learning opportunities to children caught up in the conflict in the region. Stay tuned and follow the hashtag #ADOneofaKind for all the event updates! #ForEveryChildHope

43.8k Likes, 258 Comments – Mona Zaki (@monazakiofficial) on Instagram: “I just arrived today in Dubai to take part in a fundraising function this weekend including an art…”

 




[ad_2] هذا المحتوى من موقع المصري اليوم
بوابة الحدث الإخبارية

اضف رد

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*

x

‎قد يُعجبك أيضاً

كيف يعود الإسماعيلي لمنصات التتويج؟؟

بقلم: د.طارق الأدور وصلتني ردود فعل كثيرة علي المقال المنشور في هذا المكان تحت عنوان ...